Sözcü'yü 11 aydır bekleten RTÜK’ten, Ilıcalı'ya jet onay

RTÜK, Sözcü gazetesini, Sözcü TV için yaptığı logo değişikliği talebini yaklaşık 11 aydır bekletirken, Acun Ilıcalı'nın benzer talebini 8 gün içinde sonuçlandırdı.

Gazete söz konusu tepkisini bugünkü manşetlerine de taşıdı. Sözcü gazetesi manşetinde, "Sözcü TV, logo değişikliği işlemi için 11 aydır bekliyor. Acun olunca 8 günde!" ifadelerini kullandı.

Acun Ilıcalı'ya ait TV8 grubunun sahibi olan TV8 TV Yayıncılık şirketi, grubun satılmadan önceki sahibi olan MNG Medya ve TV Yayıncılık şirketinin “TV8WORLD” adıyla yayın yapan kanalının logosunu “TV8 INT” olarak değiştirmek için RTÜK'e başvurdu. RTÜK İzin ve Tahsisler Daire Başkanlığı, bu talebi 10 Kasım günü Üst Kurul'a sevk etti. Radyo Televizyon Üst Kurulu da 8 gün sonra 18 Kasım günü Acun Ilıcalı'nın talebini yerinde bulup “TV8WORLD” kanalının logosunun “TV8 INT” olarak değiştirilmesine oy birliğiyle karar verdi.

Sözcü gazetesi, benzer bir talepte bulunduklarını belirterek sürecin kendileri için ise şöyle işlediğini aktardı:

Sözcü TV, 21 Şubat 2020 günü Sivas merkezli uydudan ulusal yayıp yapan SRT kanalını, sahibi olan Mega Ajans Reklamcılık Ticaret Şirketi'nden satın aldı.

Kanalın “Sivas SRT” olan logosunu “SZC” olarak değiştirmek için 27 Şubat 2020'de RTÜK'e başvurdu. Ancak RTÜK, bu talebi aylarca gündeme almadı. Sözcü Gazetesi söz konusu durumu haberleştirerek kamuoyuna duyurdu. RTÜK, bu haberden sonra toplandı. Logo değişikliği kararı beklenirken, Sözcü TV'ye ceza kesti. Gerekçe olarak “Sivas SRT” logosunun, “SRT Sivas” diye kullanıldığını gösterdi.

Sözcü TV, bu gelişmeden sonra bir kez daha RTÜK'e başvurarak, logo değişikliği talebinin sonuçlandırılmasını talep etti. Bütün evrakı ve ilgili formları istenilen şekilde yeniden düzenlenen başvuru dosyasının, eksiksiz olarak 11 Kasım günü RTÜK'e gönderildi.

Dosya yine gündeme alınmayınca 1, 10 ve 16 Aralık tarihlerinde RTÜK'e, 3 ayrı dilekçeyle başvurup logo değişikliği talebimizin onaylanması talep edildi. Bu dilekçelerde, “Talebimizle ilgili aksi bir durum varsa bunun nedeninin bildirilmesi” de istendi. Ancak, bu konularda haftalar geçmesine rağmen bir geri dönüş olmadı.

Sözcü

 


PAYLAŞ